Hem
  1. Allmänna försäljningsvillkor

Allmänna försäljningsvillkor

Priser:
Alla priser är exkl. Mervärdeskatt.

Förpackning:
Alla produkter levereras förpackade i de kvantiteter som anges i Nordiska rör prislistor.

Debitering av pall:
Europapall: 100 kr
Pallkrage: 50 kr
Engångspall: 50 kr

Beställning av specialartiklar:
Vid beställning av produktanpassningar och specialprodukter utöver det sortiment som anges I Nordiska rör prislistor ska fullständig ritning medskickas eller tillhandahållas av Nordiska rör.

Leveranstider:
Leveranstidpunkt anges på översänd bekräftelse.

Fraktvillkor:
Alla leveranser sker enligt Incoterms 2011 (EXWORK). Vid leveranser överstigande 35.000 kr netto från svenska lager och till en och samma adress bekostas frakten av Nordiska rör, om inte annat avtalats.

Reklamationer:
All reklamation av produkter ska skriftligen anmälas till Nordiska rör senast 8 dagar efter mottagande, i övrigt enligt AA VVS 09.

Returer av varor:
Retur av varor kan ske efter godkännande från Nordiska rör. Artiklar som är äldre än 6 månader, specialbeställda och ej lagerförda återtas ej. Returnerade produkter skall alltid åtföljas av packsedel och uppgift om avsändare. Produkter och emballage skall vara i fullgott skick vid ankomst till Nordiska rör.

Kreditering av returnerade produkter:
Returer som saknar packsedel samt uppgifter om avsändare krediteras ej. Om retur föranletts av fel som orsakats av Nordiska rör krediteras fakturerat belopp. I dessa fall ombesörjs returfrakten av köparen men bekostas av Nordiska rör. Vid retur av produkter ur ordinarie sortiment krediteras fakturerat belopp med 30 % returavdag. I dessa fall bekostas returfrakt av avsändaren.

Installation:
Rör från Nordiska rör ska installeras enligt gällande AMA anläggning.

Betalningsvillkor:
Fakturerade varuleveranser betalas så att betalningen är Nordiska rör tillhanda senast 30 dagar efter fakturadatum. Om inte annat överkommits. Dröjsmålsränta debiteras med gällande referensränta plus 13% per månad från förfallodagen tillsammans med lagstadgad påminnelseavgift.

Övrigt:
Allmänna leveransbestämmelser AA VVA 09 gäller.

HÅLLBARHET SOM VARAR!

Nordiska rör vill vara ett förstaval för många proffs och samhällsbyggare. Därför har vi satt en heder i att göra våra kunders vardag enklare. Vi behöver kunna leverera bättre än någonsin, samtidigt som vi minimerar vår påverkan på klimatet och så långt det bara är möjligt säkerställer att våra varor tillverkas med hänsyn till mänskliga rättigheter och miljö. Att jobba med hållbarhet är ett långsiktigt och kontinuerligt arbete som spänner över hela vår organisation.

Vårt arbete inom hållbarhet har sex fokusområden: miljö, inköp, hälsa, säkerhet, innovation och samarbete, som vilar på att utveckla smarta samhällen. Valet av fokusområden grundar sig i en analys av vad som är viktigt för våra intressenter och vilken möjlighet Nordiska rör har att påverka och göra skillnad. Vill du veta mer om vårt hållbarhetsarbete så kan du alltid kontakta oss så berättar vi mer.

KUNDCENTER

Kontakta kundcenter på 010-300 10 40 eller kontakt@nordiskaror.se, oavsett om du behöver kalla på oss, få hjälp med att lägga en order, få offerter, teknisk rådgivning, hjälp med retur och reklamationer, logistik eller fakturafrågor.

Kundcenter
010-300 10 40 eller kontakt@nordiskaror.se
Öppettider: mån-fre 07-17

Webbutiken
Öppettider: dygnet runt 24/7
Ta mig till butiken!

VI HJÄLPER DIG HELA VÄGEN I MÅL MED DITT PROJEKT

Vi vill göra det enkelt för dig! Därför ska du känna dig trygg med oss som din leverantörspartner så att du kan fokusera på ditt projekt.

EN BESTÄLLNING
EN LEVERANS
EN FAKTURA